tirsdag den 17. august 2010

Challenge Me!

Kan man læse 52 bøger på et år? 1 bog om ugen. Jeg har luret, at der udspiller sig sådan en udfordring rundt omkring på diverse blogs. Det er en udfordring som jeg har svært ved at lade gå ubemærket forbi, så nu pudser jeg læsebrillen, og deltager.

Det er en oplagt chance til at få læst alle de bøger, som bare står og samler støv i reolen, fordi de blev købt i en begejstret sindstilstand af "Spændende bog, den vil jeg læse!", imens man har glemt alle de andre bøger, som allerede står i reolen og venter på at blive læst.

Dramatiske Wuthering Heights bliver den første læste bog i min lille personlige udfordring.



Umiddelbart må jeg indrømme at fortællingen skuffer lidt. Jeg havde store forventninger, da det er en litterær klassiker, som i forordet blev sammenlignet med Jane Austen. Jovist er fortællingens karakterer velskildrede og troværdige, men hvis denne fortælling skal sammenlignes med Jane Austen, så mangler der altså noget og nogen. Som fx Mr.Darcy:



I'm just saying. Heathcliff og Mr. Linton er som karakterer med til at symbolisere to sider af kærligheden; den stormfulde og den fornuftige. Mr.Darcy is so much more, han er både stormfuld forelskelse og fascination, men samtidig den gode mand, som er fornuftig at vælge som partner. Så jeg ville til hver en tid vælge Pride and Prejudice over Wuthering Heights! For kærlighedshistoriens skyld..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv løs. Vi elsker ord.